adidas GMR verbetert je FIFA Mobile prestaties door écht te voetballen

0

Een koning op het voetbalveld, maar valt het in de virtuele wereld wat tegen? Met de adidas GMR verover je binnenkort zowel de echte als de virtuele voetbalwereld. Vandaag lanceert adidas in samenwerking met EA SPORTS FIFA Mobile en JacquardTM by Google de adidas GMR. Dit is een tracker die FIFA mobile spelers een nieuwe ervaring brengt door fysiek voetbal en gaming te combineren.

De adidas GMR is een zool met een tracker die je in je schoen legt. De zool meet jouw trappen, shot power, afstand en snelheid op het veld. Deze data beïnvloeden dan je virtuele performance op FIFA Mobile. Daarnaast krijg je met je prestaties op het veld de kans om exclusieve in-game rewards te ontgrendelen, je team overall te verbeteren en mee te dingen in leaderboards.

De adidas GMR is de eerste stap die het bedrijf zet om in de phygital gamewereld voet aan wal te krijgen. Zo hoopt adidas het nummer één sportmerk te worden dat de gamecultuur beïnvloedt. Moritz Kloetzner, Director of Business Development bij adidas, vertelt: “adidas zet in op innovaties die atleten hun prestaties doen verbeteren, ongeacht welk spel ze spelen. adidas GMR staat op de grens tussen gaming en de materiële wereld, maar dat is ook waar de mensen zich nu bevinden. Door het verkennen en het voortduwen van de traditionele productontwikkelingen kunnen we samen met EA SPORTS FIFA Mobile en JacquardTM by Google spelers een nieuwe manier geven om hun creativiteit te gebruiken voor het bevorderen van de sport.”