Crosscall presenteert nieuwe producten en onthult internationale projecten

0

Crosscall, toonaangevend in mobiele technologie voor outdoorgebruik, is voor het tweede jaar op rij aanwezig op Mobile World Congress (MWC) om zijn nieuwe producten te presenteren. Hieronder valt de Action-X3, een smartphone die geschikt is voor alle situaties en lifestyles. Dit model staat centraal op de beurs, naast een breed ecosysteem aan accessoires.

DE ACTION-X3: EEN FLEXIBELE OUTDOOR- EN URBAN-SMARTPHONE
De eerste smartphone in de nieuwe Action-serie richt zich op diegenen die op zoek zijn naar een hoogwaardige en robuuste smartphone die eenvoudig in gebruik is en ze begeleidt in alle avonturen van het dagelijks leven. De nieuwe Crosscall-smartphone is ontworpen voor actief outdoor-gebruik, zonder in te leveren op betrouwbaarheid, veiligheid of prestaties. Omdat sportbeoefening steeds technischer wordt, ontwierp Crosscall een mobiele telefoon met uitgebreide mogelijkheden. Dit model past in een volledig outdoor-ecosysteem van Crosscall, waarin de gebruikservaring leidend is bij elke technologische innovatie.

PRODUCTSERIES VOOR ELKE GEBRUIKSBEHOEFTE
Crosscall creëerde diverse mobiele telefoon- en smartphoneseries om tegemoet te komen aan de wensen van professionele gebruikers en sporters, maar ook aan die van alledaagse gebruikers tijdens outdooractiviteiten en familietrips. Waterbestendig, stevig en met een lange batterijduur; de Crosscall-series bevinden zich op het snijpunt van geavanceerde technologie en de outdoorwereld. Hiermee komen ze tegemoet aan wensen op het vlak van effectiviteit in alle omstandigheden, de gebruikservaring, maar ook toepasbaarheid in verschillende omgevingen. Elk van de nieuwe Crosscall-producten profiteert van een ecosysteem aan accessoires dat speciaal is ontworpen om de smartphone-ervaring nog verder te verbeteren. Van geluid, beveiliging, draagbaarheid tot energiegebruik; de accessoire-serie is te gebruiken in alle outdoor-activiteiten. Voor de Action X3 zijn er specifieke accessoires ontwikkeld. De X-PLAY Lichtgewicht bluetooth headset (slechts 10 gram) is speciaal ontworpen voor volledige bewegingsvrijheid tijdens het sporten. De draagbare batterij X-Power is uitgerust met X-Link-technologie en verdubbelt de batterijduur van de Action-X3 als hij via een magneet is verbonden met de achterkant van de telefoon. In Nederland wordt deze standaard bij de Action X3 geleverd. Verder zijn er nog de X-DOCK, waarmee je data met de pc / laptop kunt doen en kunt laden, en de X-CAR, een houder voor in de auto met laadmogelijkheid.

OMZETTEN VERDUBBELD BINNEN EEN JAAR EN EEN VERSTERKTE INTERNATIONALE AANWEZIGHEID
De MWC is ook het moment voor Crosscall om terug te komen op het succesverhaal van het Aixoise-merk. Dit merk werd opgericht in 2009 en was de producent van de eerste drijvende mobiele telefoon. Aixoise won ook de Deloitte Fast50-prijs voor snelgroeiende bedrijven. De jonge onderneming is een belangrijke speler in de wereld van mobiele outdoortechnologie en heeft de afgelopen vier jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Met een groei van meer dan 2.000 procent en verkrijgbaarheid bij meer dan 20.000 verkooppunten is Crosscall nu – met meer dan honderd medewerkers – aanwezig in elf Europese landen. Het bedrijf breidt op korte termijn uit naar alle Scandinavische landen, IJsland, het Verenigd Koninkrijk en Polen. Crosscall laat daarmee sterke ambities zien voor zijn internationalisering. Op de middellange termijn staat uitbreiding naar Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland en Centraal-Europa op de planning. Noord- en Zuid-Amerika en Azië zijn ook onderdeel van het internationale ontwikkelprogramma van Aixoise.

DELEN